Jag var på Social media clubs månatliga lunch förra fredagen och då pratade vi om ehandel och speciellt F-commerce som är att köpa företagsprodukter direkt från Facebook.
Slutsatsen blev dock att det inte riktigt verkar funka än då folk inte går till Facebook för att shoppa.
Facebook har sen sin början marknadsförts som en social sida som du går till för att prata med vänner och företag. Kanske är det därför det är så svårt att nu få facebooks användare att ändra sitt beteende? Eller är anledningen att det inte känns säkert?

Jag personligen föredrar alltid att köpa direkt från företaget. De flesta företag har idag en egen hemsida så varför köpa från en mellanhand? Förstår såklart att det är samma företag jag möter på Facebook, men jag är helt enkelt inte inställd på shopping när jag loggar in där.

Om ni vill läsa mer om vad vi diskuterade kan ni gå till Social media clubs hemsida där du kan läsa mer om våra lunchdiskussioner. Eller så kan du gå och se på filmerna som spelades in via Bambuser.
Jag blev filmad då jag pratade om min grupps funderingar. Min del är ungefär 1.50 min in på den första videon men om du är intresserad av ehandel och funderingarna runt det så se då gärna filmen från början.

Gruppbild + Maria Gustafsson som filmar via Bambuser

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Post Navigation